Nå legene i innboksen

Med annonser i NEL-redaksjonens nyhetsbrev når du med sikkerhet flere tusen allmennleger.
I arbeidet med å videreutvikle og oppdatere NEL overvåker legene i vår medisinske redaksjon seg en rekke publikasjoner og forskningsmiljøer. I arbeidet med å sikre at kunnskapen i Legehåndboka er den aller beste og nyeste, kommer dermed redaksjonen over en mengde artikler og nyheter som er av stor interesse for leger og annet helsepersonell.

To ganger hver uke sender vi derfor ut nyhetsbrev til NEL-abonnenter og annet helsepersonell, med de viktigste sakene fra forskningsfronten som er relevante for klinisk praksis i Norge.

Nyhetsbrevet består av tre redaksjonelle artikler, samt annonser/annonsørinnhold. Brevet går ut til over 14 000 mottakere – som alle aktivt har aktivt valgt å motta nyhetsbrevet – og åpningsraten ligger gjennomsnittlig rundt 40 prosent*.

(* 14 443 mottakere per 3. august 2020. Åpningsraten varierer med sesong og med brevets innhold. Åpningsraten for allmennleger er noe høyere, om lag 42 prosent.)

Brevet mottas av over 4000 allmennleger og nær 3000 spesialister og andre leger.

Det vil si at i snitt leser 1700 allmennleger budskap i vårt nyhetsbrev hver eneste utsendelse.

Annonseformater

I nyhetsbrevet tilbyr vi tradisjonelle annonsebannere og "plugger" til annonsørinnhold.

Nyhetsbrevet består som nevnt av (vanligvis) plugger til tre redaksjonelle artikler, to bannerannonser og en annonsørplugg. Annonsørpluggene har samme format som de redaksjonelle pluggene (se bilde under), og lenker til annonsørinnhold på NHI.no Pro.

Bannerannonsene kan lenkes dit annonsøren vil, og brukes både til reminders og for å lede trafikk til annonsørinnhold.

Nyhetsbrev NHI no pro screenshot